Rabu, 27 November 2013

Gamat Emas : Kesihatan & kehamilan.

Assalamualaikum. Ni kira sambungan kisah di Klinik Kesihatan Jalan Oya, Sibu. Dari 11/11/2013 hingga 13/11/2013 tiap-tiap pagi Aina di sana. 11/11/2013; daftar ibu mengandung, 12/11/2013; Glucose Tolerance Test dan 13/11/2013; jumpa Pakar Perubatan Keluarga, Dr. Mohd Fozi Kamarudin. 

Baiklah. Cerita 13/11/2013. Awal pagi Aina dah sampai di klinik. Letak slip ambil keputusan. Lebih kurang jam 7:45 pagi baru dapat keputusan. Lepas tu tunggu pula giliran nak daftar jumpa doktor. Nombor kat QMS : 49 sedangkan nombor di tangan 62. Lama lagi..... Namun Allah ada perancangan-NYA tersendiri. Tiba-tiba ada seorang ibu bersama anak memberikan Aina nombor 52. Alhamdulillah......

Lepas daftar maka jumpalah dengan doktor. Minggu lepas doktor tegur kalau tak ubah gaya hidup boleh kena kencing manis. Sebab tu suruh test. Aina tunjuk keputusan makmal.

Keputusan ujian pada 12/11/2013

Doktor : OK. Paras gula OK. Dah datang period?
Aina     : Belum.
Doktor : Last period, bulan lepaskan. Dah check?
Aina     : Belum.
Doktor : Pi buat UPT dulu. Kemudian datang balik.

Lepas 40 minit. Dapat keputusan dan tunjuk kat doktor.

Alhamdulillah. Keputusan yang ditunggu.


Doktor : OK. Positive. Positive ya.
Aina     : OK.
Doktor : Naik atas buat buku.
Aina     : OK. Terima kasih.

Alhamdulillah. Lega. Tak perlu jumpa pakar lagi.... Tukar jumpa jururawat dan doktor lain lagi.

Untuk makluman semua sebelum mengandung Aina mengamalkan Femmina, G Cafe Pegaga, G Cafe Ubi Jaga, Bioseed 30, Bioseed Plus Enzyme, Pati Gamat Plus Vita, Pati Gamat Plus dan C3 Spirulina. Alhamdulillah. 

Ikhtiar kami melalui GAMAT EMAS, dengan izin-NYA kami perolehi gaya hidup emas. Yang paling beharga dalam kehidupan adalah KESIHATAN. Dengan kesihatan yang baik, kita dapat beribadah dengan baik, kita dapat menjalankan tugasan harian dengan baik serta kita dapat membahagiakan orang yang menyayangi kita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan