Rabu, 19 Mac 2014

Lady V (Gamat Emas SB) : Pad Anion Berherba

Tuala Wanita Lady V
RM 13.00 (MB) / RM 14.00 (MT)
per unit
RM 120.00 (MB) / RM 130.00 (MT)
per package





Assalamualaikum. Good morning. Bersambung.... topik Tuala Wanita Lady V keluaran Gamat Emas Sdn. Bhd.. Benda baik memang kena kongsi.. 











PENGENALAN

APAKAH BAHAN ASAS TUALA WANITA?

       Tuala  wanita dicipta pada tahun 1930-an oleh Kimberly Clark bagi menampung kehendak pekerja2 wanita di seluruh dunia bermula dari era Revolusi Industri pada tahun 1750-an. Kapas Tuala Wanita ›Diperbuat dari serbuk kayu pulpa yang dilembutkan & diputihkan melalui proses pelunturan dengan bahan peluntur yang menghasilkan bahan kimia DioksinSerbuk pulpa kayu yang telah lembut kemudiannya digembur untuk mendapatkan lapikan gebu seperti kapas. Lapikan gebu inilah yang dijadikan tuala wanita pakai-buang yang dijual dipasaran semenjak tahun 30-an sehingga sekarang.
JANGKITAN BAKTERIA
     Kajian perubatan menunjukkan bahawa, apabila cairan menstruasi wanita sampai kepada tuala wanita, ia akan menghasilkan 160,000 bakteria dalam masa 4 minit.Adakah anda tahu ia adalah faktor utama terhadap masalah peranakan wanita seperti, sakit period, kegatalan, allergi, bau, inflamasi, sakit belakang, keletihan dan sebagainya. Semua ini ada kaitan dengan tuala wanita yang anda telah gunakan.
Adakah anda mempunyai tanda-tanda berikut semasa menstruasi?  
  1. Kegatalan pada peranakan.   
  2. Bau tidak enak
  3. Menstruasi tidak menentu
  4. Rasa Loya
  5. Sembelit
  6. Inflamasi
  7. Masalah keputihan selepas menstruasi

KANDUNGAN LADY V

Bil 

 Kandungan                       

 1.


 Pudina Asli  Ekstrak pudina asli memberikan pengalaman baru untuk memastikan rasa dingin dan aroma terbaik. Ia juga Mengurangkan sakit semasa haid dan menghindari bau tidak enak.

 2.


 Chip Anion Anion terbukti pada perubatan untuk membunuh kuman, mententeramkan emosi, mengendurkan urat yang tegang Popular sebagai vitamin kepada udara.

 3.


 Kapas Gred ABahan terbaik pada kulit sensitif.



KEBAIKAN LADY V
 1.  Mengawal Pembiakan bakteria. 
 2. Mencegah dari inflamasi dan jangkitan bakteria. 
 3. Menghilangkan bau yang tidak menyenangkan.
 4. Meningkatkan Metabolisma.
 5. Meningkatkan sistem imunasi dan menambahkan daya pertahanan badan. 
 6. Mengimbangkan kitaran haid.
 7. Menghindari penyakit wanita, infeksi kolon dan pundi kencing akibat bakteria. 
 8. Merawat masalah keputihan dan kekuningan.


Q & A


BIL  SOALAN  JAWAPAN 
 1. Adakah saya perlu memakai pad herba walaupun saya sudah  menopause?  Ya, kerana wanita menopose lebih tinggi ancaman terhadap kanser servik. Memakai Lady V dapat    memastikan wanita tersebut bebas kuman sepanjang pemakaian dan memberikan kelegaan daripada sakit belakang dan masalah angin.
 2. Semasa pantang adakah elok memakai pad herba? Pemakaian Lady V semasa pantang dapat mempercepatkan pengeluaran darah nifas, menyembuhkan luka luaran dan juga mengelakkan bau tidak enak darah nifas.  Ianya satu pengalaman baru bagi ibu selepas melahirkan.
 3. Perlukah memakai panty liner setiap hari?
 Pemakaian  panty liner sebenarnya seumpama memakai seluar dalam bagi wanita aktif, bekerja, apatah lagi apabila wanita itu bergerak (travelling).Ini dapat memastikan kesegaran, kebersihan dan terhindar dari masalah kewanitaan yang lainnya. Tukarlah pantyliner setiap dua kali ke bilik air atau selepas ianya kotor.
 4. Adakah  saya perlu memakai kesemua jenis, iaitu pantyliner, day use dan nite use?
 Bagi yang pertama kali memakai pad herba,ya.Kerana ini dapat menjimatkan kos penggunaan. Pakailah nite use semasa dua hari pertama kerana menampung darah haid yang banyak  seterusnya pakai day use dan sambung dengan pantyliner semasa hari terakhir.Penggunaan sebegini dapat menjimatkan kos.
 5. Sekiranya saya seorang wanita bermasalah endometriosis. Bolehkah saya memakai pad herba?
 Sekiranya kita mempunyai masalah dalaman wanita samaada keputihan, kegatalan mahupun endometriosis,memang dicadangkan memakai lady V kerana kandungan pudina semulajadi dapat mengurangkan kesakitan ,membunuh kuman.Apatah lagi ia Lady V diperbuat daripada kapas dan bebas kuman.
 6. Sekiranya saya mempunyai masalah buasir, pad herba jenis mana yang  saya perlu pakai?
Day use boleh dipakai sekiranya ada darah atau bersaiz besar sementara pantyliner boleh dipakai selepas itu.



Sumber : 






Tiada ulasan:

Catat Ulasan