Selasa, 13 Januari 2015

Rawatan Wajah Gamat Emas SB

Assalamualaikum. Kali ini Aina nak berkongsi aktiviti hujung minggu Ali dan Aina. Kisah ni sebelum Aina bersalin. Tapi baru berkesempatan nak kongsikan. Pada 27-04-2014 (lepas minggu tu, Aina kena tahan di Hospital Sibu) Ali tiba-tiba minta rawatan muka. Biasanya Ali memang takut Aina pegang mukanya sebab pasti Ali kesakitan. Aina geram dengan blackheads & whiteheads yang Ali ternak di kulit mukanya. Hehehe....

Serah muka ;)


Dah orang bagi peluang nak lepas geram, memang seronok. Tapi ada syarat dari Ali; rawatan wajah dengan produk GAMAT eMAS SDN. BHD.. Satu cabaran buat Aina. Sebab Aina sendiri cuma cuci muka dengan Pencuci Muka Gamat dan KADANG-KADANG sapu Gel Gamat pada jerawat di muka.

Pencuci Muka Gamat jenis gel. Kurang buih.

Baiklah.... Mula-mula Aina lembabkan muka Ali dengan sedikit air. Lepas tu picit sedikit Pencuci Muka Gamat (100ml: RM 19.50 (MB) / RM 21.50 (MT)) di tapak tangan dan buat buih. Buih pencuci ni kurang sikit sebab pencuci jenis gel (sesuai untuk semua jenis kulit). Buih-buih tadi Aina sapukan di muka Ali serta buat urutan bulatan kecil dari dagu ke dahi. Bahagian HIDUNG, PIPI dan DAHI Aina sental lebih sebab kat situlah banyak masalah pada muka Ali. Kemudian Aina cuci muka Ali dengan kapas (saja nak tunjuk kat Ali kesan kotoran pada mukanya).

Hasil cucian dengan Pencuci Muka Gamat.

Sesi sapuan Gel Gamat.

Hasil sapuan dan urutan dengan Gel Gamat.

Selepas cuci dengan air besih dan lap kering, sapukan Gel Gamat (60ml : RM 28.00 (MB) / RM 30.00 (MT)). Lepas itu urut muka dengan lembut. Sel-sel kulit akan terkumpul, 'anak-anak jerawat' pun akan memunculkan diri untuk dibuang dengan mudah. Ini kerana gel gamat diformulasikan dari ekstrak tulen gamat dan teh hijau; amat sesuai untuk mempercepatkan penyembuhan serta menggurangkan keradangan serta bengkak.

Semburkan sedikit Minyak Liniment Gamat dalam bekas air panas.

Nampak sangat spa kat rumah.

Kini giliran whitehead & blackhead. Wapkan muka di atas campuran Minyak Liniment Gamat (100ml : RM 23.00 (MB) / RM 25.00 (MT))& air panas. Kaedah ini bukan sahaja untuk perawatan wajah, namun berkesan untuk memulihkan pernafasan ketika selsema dan melegakan sakit kepala. Lepas wap, dah boleh lepaskan geram pada whitehead & blackhead yang lama diternak. Pasti merah-merah muka dibuatnya.

Selesai... Rawatan Wajah Gamat Emas

Akhir sekali, cuci muka dengan air bersih, keringkan serta sapukan Krim Gamat (60ml : RM 30.00 (MB) / RM 32.00 (MT)). (Gambar tak ada sebab krim dalam simpanan dah habis). Krim Gamat ini adalah kombinasi ekstrak Gamat, Vitamin E serta Aloe Vera. Ianya dgunakan untuk melegakan keradangan kulit serta mengurangkan masalah kulit kering. Malah ia turut menolong merangsang pertumbuhan dan membaiki struktur kulit. Kalau luka kering memang sesuai sapu dengan Krim Gamat ini.

Sebelum vs Selepas rawatan.

Rawatan sebegini boleh dijadikan aktiviti keluarga. Jimat dan masa bersama keluarga lebih berkualiti. Ali pun ada buat rawatan wajah untuk Aina. Memang agak 'kasar' tapi Aina happy sebab dapat rawatan wajah PERCUMA dari suami. Sekarang Ali dah maju lagi. Sebab sekarang dah guna SW2 untuk rawatan wajah setiap hari. Siapa kata lelaki tak ambil peduli perihal wajah? InsyaAllah nanti Aina kongsikan pengalaman kami bersama SW2.

Rujukan : http://www.gamatemas.com.my/v4/index.php?option=com_content&view=article&id=518&Itemid=294&lang=my


Tiada ulasan:

Catat Ulasan